Hluhluwe Wildpark - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Sandra Veldman - WaarBenJij.nu Hluhluwe Wildpark - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Sandra Veldman - WaarBenJij.nu

Hluhluwe Wildpark

Door: Sandra Veldman

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Lieve allemaal,

vandaag een wat vrolijker getint berichtje!
Ik heb alweer genoeg te vertellen over het project, het verschil hoe mensen hier leven en vergelijking tot Nederland en een aantal schrijnende verhalen die je aan het hart gaan.

Maar buiten dat om heb ik natuurlijk ook de nodige ontspanning. Afgelopen weekend ben ik op safari geweest!
Tijdens mijn verblijf hier is het me dan eindelijk gelukt om alle foto's te plaatsen een het album te bestellen van Uganda! Besloten dit deze keer anders te doen dit beter bij te houden. Bij deze..

Ik ben inmiddels al verwend en dit is dan ook al mijn derde safari na Kenia en Uganda. Maar ik kan je vertellen dat dit echt nooit gaat vervelen!
Samen met vier andere meiden en onze gids Cameron vertrokken we vorige week vrijdag naar Hluhluwe Wildpark, wat ongeveer 3,5 uur rijden is vanaf Durban.
We hebben vier van de big Five gezien! Helaas konden we geen luipaard spotten. Deze zijn dan ook erg lastig te vinden.
Maar we hebben ontzettend veel neushoorns gezien! Volgens mij heb ik deze tijdens mijn andere safari's nog niet gezien! Dus wauw!!!
En we hadden het geluk aan onze zijde dat er plotseling vanuit het niets twee kleine leeuwtjes het pad overstaken.
Toen we op de weg terug wat teleurgesteld waren dat we de olifanten alleen van veraf hadden kunnen zien, stond er opeens een ontzettend groot beest midden op de weg, die alles blokkeerde. We moesten zelfs achteruit rijden, omdat de olifant recht op de auto af liep. Ik vond het prachtig!
Daarnaast hebben we ook nog Buffels gezien en genoeg dieren die niet tot de Big Five behoren, maar net zo goed erg mooi zijn om te zien! Tijdens de braai (BBQ) op de tweede avond werden we nog vergezeld door hyena's en wilde zwijnen!

Moe maar voldaan werden we afgelopen zondag weer afgezet bij Bobbi Bear. Klaar voor een nieuwe week met nieuwe verhalen. Maar daar vertel ik de volgende keer weer meer over!
Ik hoop dat het nog lukt om foto's te plaatsen bij dit bericht, en dan op naar komend weekend met Drakensbergen en Lesotho in het vooruitzicht!

Tot snel weer en een fijn weekend gewenst.

Liefs, Sandra

  • 24 Oktober 2014 - 09:16

    Peter :

    Hey lieve schat!

    Super fijn dat je naast het project ook tijd hebt voor wat eigen dingen en mooie uitstapjes...
    Super gaaf weer zo'n safari ervaring!! Moeten we ook echt een keer samen gaan doen, lijkt mij namelijk echt heel mooi! Ben erg benieuwd naar je foto's!:)

    Leuk om weer wat van je te lezen!

    Wens jou ook een heel fijn weekend, dat je maar weer mooie ervaringen mag opdoen en er fijne herinneringen aan over mag houden;)

    Als je straks weer lekker thuis bent zitten er ook twee lieve oranje buffels op je te wachten, welke je wel voorzichtig moet benaderen anders rennen ze weg :P

    Ik denk aan je en mis je schatje!
    Heel veel liefs en kusjes

    <3 u

  • 24 Oktober 2014 - 09:18

    Sandra:

    Hee sweety!
    Weer een fijn avontuur in de prachtige natuur! :) Erg gaaf hoor! Zal vast wel fijn zijn om even je hoofd leeg te kunnen maken, van andere dingen te genieten en te ontspannen! Zit je in t project samen met leuke meiden? Altijd weer een verassing wie je treft... keep up the good work!
    Dikke knuff x x

  • 24 Oktober 2014 - 12:07

    Hans Brans:

    lieve Sandra,

    Fijn om te lezen dat je ook geniet! trouwens ik dacht dat ik ook bij de big five hoorde!hahahaha

    sterkte Hans

  • 25 Oktober 2014 - 17:34

    Marion:

    hoi lieve San,

    wat fijn dat de safari zo mooi is geweest. Vond je het niet eng al die grote beesten zo dicht bij?
    Wel weer een super ervaring rijker.

    Wat betreft ervaringen....ik heb je wat foto' s gestuurd via de wsap.
    Spreken voor zich.... ;-)
    Jouw foto' s bekijk ik straks even via mijn computer....via de telefoon lukt het niet goed.

    Succes komende week met het project.
    Ben benieuwd naar je volgend verslag.

    Lieve groetjes, Marion

  • 26 Oktober 2014 - 21:27

    Ineke:

    Hallo Sandra,

    Fijn om te horen dat je genoten hebt van het weekend en zo de batterij hebt kunnen opladen voor je bijzondere werk.

    We hebben gezellig met Peter een biertje gedronken en gezellig bijgekletst, want hij heeft afgelopen weekend voor de farm gezorgd ;)

    Hartelijke groet,
    Jan en Ineke

  • 28 Oktober 2014 - 08:52

    Fabber:

    Saniieeeeee!!!!!

    Jaaa, ik heb de weg naar je verslagen ook gevonden! :D Heb de eerste twee nu gelezen en ik moet zeggen, die ''Luxe'' waar je het over hebt, doe mij die maar hoor :D, lijkt me heerlijk in dat soort landen. Maar goed, ik snap dat jij daar bent voor de uitdaging :). Ik ga zeker je andere verslagen nog lezen, maar we moeten nu naar de verloskunige, voor een echo. Dus effe snel een berichtje van mij, heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes en veeeeeeeeeeeeel uitdaging gewenst. Tot schrijvens! xxx Fabber.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Bobbi Bear

Bobbi Bear is een project, opgestart door Jackie Branfield, dat zich inzet voor seksueel misbruikte kinderen. Door het grote aantal HIV/AIDS slachtoffers in Zuid-Afrika vallen niet alleen gezinnen uit elkaar, maar hele families en gemeenschappen. Zonder bescherming van familie lopen kinderen het risico om in aanraking te komen met geweld, mishandeling, uitbuiting en misbruik. De afgelopen jaren is het aantal incidenten van kindverkrachtingen dramatisch gestegen. Kinderen zijn hierdoor niet alleen slachtoffer van een afschuwelijk misdrijf, ze lopen ook kans op HIV besmetting.

Het doel is om door voorlichting en tussenkomst bij incidenten deze kinderen te op te vangen, ze te vertegenwoordigen bij het doen van aangifte, de kans op HIV/AIDS besmetting te verkleinen en ze te helpen bij het verwerken van hun trauma.

Bobbi Bear is een knuffelbeer die seksueel misbruikte kinderen kunnen gebruiken om duidelijk te maken wat er met ze gebeurd is. Met de beer, een stift en pleisters kunnen ze laten zien wat hen aangedaan is, zonder dat taal een grote barrière vormt voor de vaak jonge slachtoffers. Doordat ze niet naar hun eigen lichaam hoeven te verwijzen wordt verdere vernedering, herbeleving van het trauma en herhaling van het misdrijf zoveel mogelijk vermeden.

De beer geeft hulpverleners een beter beeld van wat er met misbruikte kinderen gebeurd is zodat ze stappen kunnen ondernemen om HIV/AIDS besmetting te voorkomen of te remmen. Daarnaast kan de beer in de rechtbank gebruikt worden om aangifte van het misdrijf te doen.

Recente Reisverslagen:

13 November 2014

Ter land, ter zee en in de lucht..

09 November 2014

Angels and Demons

29 Oktober 2014

Zuid Afrika, het land van contrasten

24 Oktober 2014

Hluhluwe Wildpark

17 Oktober 2014

Rough Aunties
Sandra

Vrijwilliger zijn... is vrijwillig maar niet vrijblijvend. Is verbonden maar niet gebonden. Is onbetaalbaar maar niet te koop. Is positief denken is positief doen. Met als enige doel, voor jezelf en de ander, een goed gevoel!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 6180

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Bobbi Bear

Landen bezocht: